İzmir Alman Konsolosluğu İşlem Süresi..

28

Saat: 09:23 | Yazar: Burak Doğan

Evet.. Sinirlerim azda olsun yatışmışken son bir durum değerlendirmesi daha.. Dün, tahmin edebileceğiniz gibi İzmir Alman Konsolosluğunda, vize almak için çeşitli aşamalardan geçtim.. Bu aşamalarıda bir hışımla anlatmak istedim.. Şimdi koşullara ve önerilere gelelim..

Saat 14.30'daki vize görüşmesine, her bilinçli vatandaş gibi 14.10'da vardım. O sırada hava gölgede 46, güneşte ise bilmek bile istemediğim bir derecedeydi.. 20 dakika bekledikten sonra ki bu normali, sırayla alınacağımızı ve kimin gelip kimin gelmediğini öğrenmek için, kurulmuş tentelerin altında bir yoklama yapılıp fişler verildi. Bundan sonra, kapıda sıraya koyulduk. Saat 15.45'de (1 saat 15 dakika sonra) güvenlik kontrolüne alınıp içeri girmemiz için izin verildi.
Çözüm: Hava sıcakta soğukta olsa, insanların biraz düşünülüp bir bekleme salonu yapılsa, soğuk ve sıcak havadan etkilenmesi önlenir ve hiç olmazsa ödenen 60€ lar bir işe yarar...

Ardından içeriye girdikten sonra içeride 30+15 sırası var.. İlk 30 kişi evrak "kontrol" için bekleyenler. Burada bir fotokopiniz bile eksik olsa, dışarıdaki sıranın en sonuna gönderiliyorsunuz ki, bu direk 2 saat kaybetmek demek..
Çözüm: Bu evrak eksiği için ayrı bir fiş hazırlanıp insanların bu fişle, içerdeki oturma salonundan devam etmesi sağlanabilir..

Burayıda kazasız belasız atlattıktan sonra, zaten gerisi 1 saat içinde sonlanıyor. Vize görüşmesi, içerinin klimalı ve tuvaletli olması, su sebilinin bulunması falan, bir şekilde daha çağdaş bir görüntü uyandırıyor.. Ama ne olur insanlar ezilmese, sıcakta soğukta çeşitli iklim şartlarında vize görüşme saati geldiğinde kapalı bir alana alınsa, ne kadar bekleyecekse hiç olmazsa orda beklese..

En önemli ayrıntı: Ne olursa olsun, günün geç saatine randevu almaya çalışın ki, verdikleri randevuya gün içinde mutlaka uyuyorlar ve saat 5'te paydos ediyorlar.. 3.5 randevusunun işi, 5'e 5 kala bitmişti mesela.. En önemli ayrıntıda bu..

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

28 Yorum

  1. Adsız |

    Selam yazdıklarına katılıyorum bende gecen kış ocakta gittim vize almaya içeriye girmek bir dert dışarda soğuktan nerdeyse donacaktık insanları o kapının önünde insan olarak görmüyorlar yıllardır böyle eski yerinde de öyleydi balçova da da devam ediyor


    umarım ilerde düzeltirler

     
  2. Adsız |

    alman vatandaşı olan bir insanın yasayıp yasamadıgını nasıl ögrenebilirim

     
  3. Burak Doğan |

    Güzel soru. Konsolosluktan bilgi verirler mi ki?

     
  4. Adsız |

    Arkadaşalr vize alanların mı pasaportları içeride kalıyor yoksa bu ruitn bir işlem mi herkesin pasaportu çıksa çıkmasa alınıyor mu?

     
  5. Burak Doğan |

    Genelde vize çıkanlarınki alınıyor..

     
  6. Unknown |

    Herkese merhaba
    ben de dediğiniz işkence gibi aşamalardan geçip 1 ay önce evraklarımöı eksiksiz teslim ettim ama 1 ay oldu hala cevap yok..ve herkesin pasaportu içerde kalırken bana pasaportumu üstüne barkod numarası yapıştırıp geri verdiler ve görüşmeden çıktığımda pasaportumla çıktım..bu vize alamayacağım anlamına mı geliyor..

     
  7. Burak Doğan |

    Aynen o şekilde.. Pasaportu geri vermişse zaten nasıl vize verebilir ki size?

     
  8. Unknown |

    ama üzerine barkod numarası yapıştırıp geri verdiler ve ben aile birleşimi için başvurdum..şuan vizesi çıkıp giden bazı arkadaşlarıma da pasaportlarını geri vermişler daha sonra tel edip çağırmışlar gelin vizenizi alın diye...numaradan takip ediyorum..ama bazılarına da geri vermemişler..şaşırdım ..bişey sorup öğrenemiyoruz da..o yüzden yazdım size..cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim..

     
  9. Burak Doğan |

    AMa bu daha farklı bir durum. Daha önce, aile birleşmesi için olduğunu ve bu şekilde işlediğini söylememiştiniz ki? Benim cevap verdiğim mevzu, münferit konularla ilgiliydi. Sizinkinde daha farklı bir işleyiş olabilir. O yüzden bende yanlış birşey söylemiş olmayayımda..

     
  10. Unknown |

    Anladım..goethe enstitüsüne kursa gittiğim arkadaşlarla sınıfta 18 kişiydik..herkes gitti...kimisinin vizesi 15 gün de çıkmış..kimisi 3 ayda..ve bazılarının pasaportunu geri vermişler kimisininki ni vermemişler geriye...ben anlamadım..uygulama tek olmalı..kafam karıştı..sizi de o yüzden rahatsız ettim..ama uzun sürecek sanırım..beklemekten başka çare yok..çok teşekkürler tekrar..Allah herkesin yardımcısı olsun ve işlerini rast getirsin..

     
  11. Burak Doğan |

    Hepimizin işallah..

     
  12. Adsız |

    mrb ben aile birleşimi için başvurdum 16 temmyzda hala bi haber alamadım istanbulda yaptım başvurumu işlemler ne kadar sürüyor haberiniz varmı

     
  13. Burak Doğan |

    Daha önce burada soran ve durumundan haberdar edeceğni belirten Binnur Hanım vardı. Sonucundan haberim yok, haliyle sizin içinde birşey söyleyemiyorum..

     
  14. Adsız |

    iyi günler bende 21temmuda basvurdum 6 hafta sonra eşimi alman polisi randevu verdi aynı günde beni izmir alman konsolosluguna cagırdılar benden kimlik pasaport eşimle ilgili kanıtlar istedi acaba ne olabilir bir bilgisiolan varmı acaba vizemimi verecekler.cevap yazarsanız sevinirim ..

     
  15. asi_fm |

    selamlar münih üzerinden aktarmalı brezilyaya uçarken münihte transit geçiş vizesi istiyorlarmışn doğrumu doğruysa nerden almalıyım yardımcı olursanız sevinirim tşkrler

     
  16. Burak Doğan |

    Merhabalar.

    Normalde bu durumda transit vizeye ihtiyacınız olması gerekiyor diye biliyorum. Kesin ayrıntılı araştırmayı mutlaka yapmalısınız.

     
  17. Adsız |

    bir işsiz almanın türkiyeye ne kadar rahat gelebiliyor biliyormusunuz.ama bize gelince kırk dereden su getirtip yinede işlerine gelmezse vize vermeyebiliyor.antalyadan 500km.yol gidip evrakları verdik eşimle sadece nüfus kayıt örneği ve birde almanyadaki kardeşimin otumaiznini fakslamasını istediler 3gün sonra götürdük istedikleri eksik evrakları artı 60euro*2 korg istermisiniz tabi döndük antalyaya arkamızdan pasaportlarımızı sağolsunlar vizesiz bir şekilde kargolamışlar.nelermi beyan etmedik araba ruhsatı ev tapusu kredi kart ekstreleri hesap cüdanları emekli karnesi vermiyeceksen ilk görüşmede söyle ikinci yol yaptırma taaa antayadan izmire

     
  18. Burak Doğan |

    Aah ah bu vizelerden biz İzmir'den neler çekiyoruz bir bilseniz.. Sizin çektiklerinizin yanında hiç kalır ama, parmaklarında oynatıyorlar..

     
  19. Adsız |

    araba ruhsatını istediler getirdim almadılar bile ve bi ton evrak daha banka dökümleri işyeri belgeleri ticari sicil gazetesi,işyeri faaliyet belgesi,vergi levhası,imza sirküleri çok sama şeyler devletimizin suçu hepsi sanki cennet almanya iki kere gittim pasaportu aldılar 3 gün sonra gidip alıcam bişeyde söylemediler neden gidiyorum derseniz inattan.....

     
  20. Adsız |

    bende geçen sene vize baş vurusu yaptım.tüm evraklarım tamam olduğu halde vize alamadım.hemde devlet dairesinde işçi olarak çalıştığım halde 3 senedir izin kullanmıyordum akrabalarım davet ettiler 1 ay gel almanyada tatil yap buraları görmüş olursun dediler ama malesef hüsran alman konsolosluğunun neye göre vize verdiğini anlamış değilim.her insanın bir başka ülkeye seyahat yapması suçmu.insan hakları evrensel beyannamesine aykırı bir olay bu tutumundan dolayı alman konsolosluğunu kınıyorum

     
  21. Adsız |

    slmlar şçi olarak çıkmak için ne gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim tşkler

     
  22. Burak Doğan |

    Gerçekten konu hakkında bilgim yok, Konsolosluğun kendi sitesinden bunu takip edebilirsiniz diye düşünüyorum..

     
  23. Adsız |

    slm temmuz ayında yeğenimin dogumu için ilk kez
    almnanyaya gitmek istiyorum.Eşim şirket sahibi.Daha önce yurtdışına giriş çıkışım oldu*Bu etapta neler yapmam gerek?
    vize alabilmem için?Şimdiden teşekkürler

     
  24. Burak Doğan |

    İzmir Alman Konsolosluğu'nun resmi sitesine girerek gerekli evrakları öğrenebilir, ardından randevu alabilir ve Balçova'daki konsolosluklarına başvurabilirsiniz...

     
  25. Adsız |

    iyi günler
    ben almanya doğumluyum 1985 yılında almanya/langende doğduktan bir sene sonra ailem türkiyeye temelli dönüş yapmış. Almanya vatandaşlığını almam için nasıl bir yol izlemem gerekiyo bilgi verirseniz sevinirim...

     
  26. Adsız |

    eşim ve cocugum almanyada eşim calısmıyor akrabalarlarım davetıe cıkaratacaklar fakat sıgortam işimden dolayı 15gunluk gorunuyor vize alma sansım nedır konsolosluk gorevlısıyle gıtmel ıcın nasıl bır ıletısım icerısınde olmalıyım 9aydır cocugumu goremıyorum lutfen yardımcı olurmusunuz

     
  27. Burak Doğan |

    Dediğim gibi sevgili arkadaşlar.. Konu hakkında bilgi sahibi birisi değilim.. Ben sadece vize görüşmesine girerken yaşadığım sorunları anlattım kendi yazımda.. Tüm ayrıntıları vize aracı kurumlarından veya direk konsolosluklardan alabilirsiniz..

     
  28. evren demirci |

    merhaba arkadaşlar ben de 2007 mart ayında evlendim eşim alman vatandaşı ve almandır.ben de sizler gibi mağdurum neredeyse 3 yıl olacak ve 4 defa başvurdum ankara alman konsolosluğuna ve 4 defa red aldım bana yardım edermisiniz nasıl gidebilirim eşimin yanına.

     

Yorum Gönder