Alaçatı Yaya Restaurant

13

Saat: 13:14 | Yazar: Burak Doğan

Alaçatı'nın en meşhur caddesi olan Kemalpaşa Caddesinde bulunan Yaya Restaurant'taydım dün akşam.. Burası hakkında çıkan reklamlardan sonra ilk önce size biraz genel bilgi vermek, ardından da düşüncelerimi söylemek istiyorum.

Sabah saat 9.00'dan gece saat 02.00'a kadar açık olan Yaya Restaurant'ta oturma kapasitesi 120 kişi, bahçenin alanı ise 650 m2 civarında, oturma alanı ise 300m2 kadarmış. Alaçatı'nın Kemalpaşa Caddesi'nin üzerinde olan 4 adet masası, arka tarafındaki bahçesinde cuma gecesi sayabildiğim 20 masası vardı. Ama daha bahçenin devamı kullanılmamış, belki sadece rezervasyona göre belirli sayıda masa açılmıştı. Alaçatı'nın belki en güzel, belki de en kötü özelliği (kişiden kişiye değişir) masaların dip dibe olup, sokaktan geçen insanların neredeyse tabakların içine düşmek üzere olduğu bir ortamı olduğu.. Kimisi bu ortam yüzünden Alaçatı'yı tercih eder, kimisi de bu yüzden tercih etmez.. Ama Yaya'nın durumu farklı. Bu durumdan rahatsız olan kişiler, Yaya'yı kesin olarak ziyaret etmeli. Arkasında bahçesi var ve bu bahçe rahatlık kazandırmış, masa araları uzak ve yapılan dedikoduların diğer masalardan duyulması çok güç:) Bunu beğenmeyen kişilerde mutlaka olacaktır:)

Masalarda, ortamın genişliğine göre ufak tutulmuş. Hele 5 kişilik rezervasyonu, 6 kişilik bir masaya değilde 4 kişilik masaya yerleştirince sorun daha da büyümüş. 4 kişilik bir masada 4 kişi oturuyor gibi değerlendirince bile 1 soğuk tabağı ve 1 salata bile zar zor sığıyor masaya. Heleki büyük tabaklarda küçük olması muhtemel içerikli birşeyler söylüyorsanız masa baya sıkışıyor.

İçeri girer girmez sizi karşılayan güzel bir bar ve az sayıda bistro var. Şayet yemekten sonra uğramak istersenizde güzel bir seçenek yani. Yalnız şunu belirtmektede fayda var, dün akşamki masaların yaş ortalaması 40'tan az değildi hatta daha fazlaydı bile diyebiliriz. Haliylede biraz ağır bir hava mevcut.

Menüde seçenek çok fazla yok ancak yemeklerin hepsinden son derece hoşnut kaldık. 4 adet makarna, 6 adet toplam ana yemek, 4 adet tatlı sayısı buna örnek olarak verilebilir. Tutmaç (kızartılmış üçgen mantı'nın yoğurt ve sosla sunulması), Boşnak Pastırması ve Rakılı Çilek mekanın özel önerileri.

Sonuç olarak, Alaçatı'da olup ama kıç kıça oturup, insanların içinize düşercesine sizi izlemesindense, rahat bir ortamda, başkalarının dedikodularını dinlemek zorunda kalmadan, güzel bir servis eşliğinde güzel bir yemek arıyorsanız Yaya size göre.. Beğendim mi? Beğendim..

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

13 Yorum

  1. Adsız |

    Alacatida kic kica oturmadan, rahatsiz edimeden unlulerin kesfettigi ve devamli gittigi, sizi kimsenin goremeyecegi en, sik en romanik yemek yenecek yer oyakbank ara sokagindaki kalamata restaurantin gizli ve romantik ve cok sik bahcesi,gitmediyseniz gidin ve lezzeti kesfedin..

     
  2. Burak Doğan |

    Öneri ve reklam için teşekkür ederiz..:)

     
  3. Adsız |

    Kalamata Restaurant belki de bu yaz Alacati'nin en populer mekaniydi, degisik zamanlarda 3 kere ve hafta sonu gittik. Kalabalik olmasina ragmen hem yemekleri hem de servisi mukemmeldi. Inanilir gibi degildi ama millet kapida sira olmus yemek yemek icin masa bekliyordu.

     
  4. Burak Doğan |

    Oooo Kalamata Restaurant için yorumlar gelmeye devam ediyor.. Hala açık mı acaba?

     
  5. Adsız |

    Kis aylarinda da cuma ve cumartesi gunleri acik olacakmis!

     
  6. Burak Doğan |

    Kalamata mı, Yaya mı?:D

     
  7. Adsız |

    Kalamata ;))

     
  8. Burak Doğan |

    Sırf buraya yazdıklarınızdan merak edip gelerek orda yemek yiyeceğim ve buraya yazacağım.. Sizinlede orada tanışmış olurum:)

     
  9. Adsız |

    Kurban bayraminda orada olmayi dusunuyoruz!

     
  10. Burak Doğan |

    Ama ben orada olmayı düşünmüyorum:D

     
  11. Adsız |

    Bende 4 yildir giderim kalamata restaurant'a gercekten her gittigimde cok memnun kaldim. Hic denemedigim ve tatmadigim balik mezeleri yedim, porsiyonlari oldukca comert. Guleryuzlu sahipler i hep isin basinda, bence onunda buyuk onemi var.. Yaya da gecen yil ve bu yil 3-4 kez gittim, bahcesi olmasi cok guzel ama uzun ve dar bir bahce yinede guzel, servisleri cok yavasti, yemekler kotu degil ama lezzeti unutulmayacak agzinizda tad birakip tekrar gitmenizi saglayacak lezzette degildi, etleri iyi pismisti. Fena degil ama servis yonunden yavasligi cekilir gibi degil, bir daha gidermiyim bilmem...Kalamatada yer bulmak cok zor, tabelalari yok, ara sokak icindeler yinede bilen biliyor ve mekan hep dolu 4 yildir...benim her iki restaurant hakkimdaki yorumlarim bu arkadaslar, herkesin begenisi ve tercihi farkli tabii..
    ahmet baki berklisoy

     
  12. gul |

    Ben sizin yere gelmişdim.çok sevmişdim.halende çok seviyorum.çok romantik bir,aküstiği var.yemeklerinizden levrek balığınızı çok seviyorum.diğer yöre yemeklerinizide seviyorum.oradaki insanlar çok sıcak ve samimi insanları ,efendiler.belki gene gelebilirim.....

     
  13. Burak Doğan |

    Vallaha benim değil orası.. Olsa öyle bir yerimde işletebilsem keşke :)

     

Yorum Gönder