Yurdum İnsanının Bayram Öncesi Halleri..

0

Saat: 13:32 | Yazar: Burak Doğan

Memleketim insanını, bayram öncelerinde bir telaş kaplar.. Erkekler bayram traşını olur, bayanlar kendine çeki düzen verir, evler temizlenir, çocuklara bayramlık kıyafetler alınır vs. Kimse bana eski bayramlar yok artık, dolayısıyla çocuklarada bayramlık kıyafet yok demesin, ufaklıkların hakkını yedirtmem sizlere.. Neyse.. Bütün herşeyim tam olması gerekir bayramda.. Barış Manço'nun bile şarkısında "Bugün Bayram Erken Kalkın Çocuklar" kelimeleri geçmektedir.. Malum çocuklar giyinecek, büyüklerin elleri öpülecek ve onlar için en önemli nokta, paralar toplanıp istedikleri gibi harcayacaklardır.. Düşünsenize haftalığınız 20 YTL iken 2 günde birden elinizde 200 YTL olduğunu.. O çocuk yaşınızla nasıl harcanır.. Biz zamanında mahallede torpil, kızkaçıran alır onları patlatırdık, çocuklar artık internet cafeye gidip oyun oynuyorlar ama bizimde atarici atarici gezdiğimizi unutmamak lazım. Peki olayı nereye bağlayacağım? Dikkat ederseniz, tüm bunlar yaşanırken, özenli bir hazırlık lazımdır. yani 2-3 günlük bir hazırlık. Peki bu hazırlık zamanı nasıl yaratılır? Elbbette işten çalarak. Şimdi efendim....pazartesiden beri yaşadığım bir olay var sizlere anlatayım.

Herkes tam bir tatil havası içinde pazartesiden beri, ki bayram cuma, arefeside yani yarım gün tatil olanda perşembe. Ama yurdum insanı inatla tatile pazartesiden girmiş durumda. Maillerin gelmesi ağırlaştı, iş yapanlar ağırlaştı, işe geç gelmeler anında arttı.. Bildiğiniz herkes tatile önceden girmeye başladı bile.. Nasıl bir psikolojidir anlamıyorum ya.. Acaba sadece bizim emekli şehri İzmir'de mi var bilmiyorum bu anlayış ama, elinden gelse herkes Çeşmeye kaçacak, havada süper, şimdiden gitmeliyim mantalitesi var herhalde..

Buna manzeret uyduranların sesi, ilk paragrafta yankılanmıştı zaten. Peki hani artık eski bayramlar yoktu? Hani sadece tatil amaçlıydı bazı şeyler.. Nasıl bu kadar herşeyi yavaşlatıp bir anda tatil havasına girebiliyoruz ki acaba?? Var mı düşüncesi olan?

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

Yorum Yok!?!

Yorum Gönder