Köşebaşı Restaurant, İzmir

0

Saat: 11:44 | Yazar: Burak Doğan


Köşebaşı'nın sitesine girdiğinizde, "Dünyanın En İyi 50 Restoranından Biri" yazısıyla karşılaşıyoruz ilk önce, buda bizi elbette orayı okumaya yönlendiriyor. Gerçekten oradaki 3 cümle etkileyici.. Aynısını burada sizlerle paylaşıyorum:

Conde Nast Traveler dergisinin 14,000 üyesi tarafından "dünyanın en iyi 50 restoranından biri" seçildi. Aynı zamanda "Uluslararası Turizm, Otelcilik ve Catering Endustrileri ödülü"ne de Türk mutfağını en iyi yansıtan restoran olarak layik görüldü. Dünyaca ünlü Time dergisi Köşebaşı'nı "İstanbul'daki en iyi kebap restoranı" olarak tüm dünyaya duyurdu.

Bu etkileyicilkten sonra gelelim görüşlere, yorumlara, yemeklere..


2'si yurt dışında olmak üzere (Atina ve Sao Paolo) 14 şubesi bulunan Köşebaşı'nın bu etkileyici geçmişini ilk gittiğimde öğrenememiştim, bu sefer gitmeden önce öğrendim, dersimi çalıştım öyle gittim yani..

İzmir'deki Selway Outlet Park'ın tam karşısına tabiri caizse "kurulmuş" olan Köşebaşı, şehrin en güzel manzaralarından birine sahip. Dekorlarınıda yeni değiştirmişler, gayet iç açıcı olmuş.. Masaya oturduğumuzdan itibarende sırasıyla herşey son zamanlardaki en başarılı ayrıntılardı..

Garsonlardan gülmeyen, asık suratlı ya da size yardımcı olmak için kendini paralamayan kimse yoktu.. Ellerindeki az ama öz menü ile, bu kadar mükemmeli başarılamazdı herhalde.

Önce bir balon geliyor, ardından toros ve gavuırdağı dedikleri salata ile fındık pide ve fındık lahmacun. Tabiiki yanında Erzincan tulumu ile servis ediliyor.. Ve daha ara sıcaklar gelmeden doymaya yaklaşıyorsunuz, Hiçbirisinde en ufak bir yanlışlık yok.. Yemeğin tadından servisine kadar.

Ara sıcaklarda (aslında ara sıcak diye bir kavram yok, ben sadece yemek öncesi yediğim çöp şişten ara sıcak olarak bahsediyorum) gerçekten etkileyici. Evet ben ana yemeği ara sıcak olarak nitelendiriyorum çünkü yemekten önce bunu mutlaka geçiyorum. Çöp şişi çok severim ama sadece 1 yerde yerdim, oda Aydın Ortaklar'daki Çöp Şiş'çi yarım asırlık Necatiydi, burası ikinci oldu düşünün..

Ve ana sıcaklar.. Tarsusi'yi mi anlatsam, Şaşlık Kebabını mı yoka Patlıcanlı kebabı mı.. En iyisi hiçbirini anlatmayayım, kendimi zor tutuyorum, o kadar güzeller.. Ardından gelen dondurmalı irmik helvası ve/veya künefe, sizi ordan patlayacak duruma getirip öyle gönderiyor.

Peki ya fiyat.. Orası biraz pahalı elbet, sonuçta bu kadar kaliteli bir mekanda yemek yiyoruz.. Tek örnek vereyim: Balon, salatalar, fındıklar, bir adet çöp şiş, bir adet şaşlık kebabı, iki adet alkolsüz içecek, yanında istediklerinize göre 55-60 YTL civarında tutuyor..

Benim şu aralar, en keyifle yemek yediğim yer Köşebaşı.. İşallah çizgilerinden hiç vazgeçmezler..

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

Yorum Yok!?!

Yorum Gönder