İstanbul'u İnekler Basmış!! (Cow Parade İstanbul '07)

0

Saat: 09:01 | Yazar: Burak Doğan

Sizlere Cuma Günü söylediğim gibi, İstanbuldaydım hafta sonu.. Hava süperdi, Ulus Parkında oturup gece 1'e kadar, üşüme belirtmesi hissetmemem muhtemelen size bir fikir verir hava ile ilgili.. Bütün cumartesi benim olduğu için, oradan oraya vurdum kendimi.. Boğaz'dan kareler getiririm diyordum size ama, getire getire bir kucak dolusu inek getirdim..:)


Şişli Belediyesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile el ele vermiş, yanlarınada bu projeye destek vermek isteyenleri almış, Sokak Çocuklarını Rehabilitasyon Derneği, Tema ve AÇEV'e (Anne Çocuk Eğitim Vakfı) destek amacıyla "Cow Parade'07" yi başlatmış.. Düşünebileceğiniz her yerde o mükemmel ineklerden vardı.. Bende durmadım çektim çektim çektim..

Doğayı zehirleyenlere karşı tepki vereni, grev yapanı, çanta haline geleni, yere sakız atılmasını önlemeye çalışanı.. O kadar farklı türleri vardı ki.. Gribe karşı limon haline gelmiş inek bile vardı:D Bazıları kendi iş yerlerinin önünde (mesela Louis Vitton - Nişantaşı) kurulmuş yatıyor, bazılarıda yollarda fotoğraf çekiyorlardı..

Bu düşünceyi her kim yarattıysa, kendisini tebrik etmek istiyorum.. Ortaya çıkan şaheserler zaten ayrı ama, insanların, çocukların dikkati ancak bu kadar kolay çekilebilirdi diye düşünüyorum.. İstanbul'da çok güzel şeyler oluyor...


Edit: Resmi Bilgi;

Organizasyon;
CowParade İstanbul, Sinpa ve Linx Marketing Services tarafından organize edilip, Sayın Mustafa Sarıgül başkanlığında Şişli Belediyesi ile ortaklaşa gerçekleştiriliyor. CowParade İstanbul, CowParade Holdings Corporation tarafından lisanslanmıştır.

Sosyal Sorumluluk;
Dünyada bugüne kadar yapılan CowParade etkinliklerinden 10 milyon doların üzerinde bağış, çeşitli vakıf ve derneklere aktarılmıştır. CowParade İstanbul’un müzayede geliri Sokak Çocukları Rehabilitasyon Derneği, AÇEV ve TEMA Vakfı’na bağışlanacaktır.

Turizm ve Ekonomiye Etkileri;

CowParade İstanbul, İstanbul’un yaratıcı ve girişimci , aynı zamanda popüler turistik bir şehir ve Türkiye ile Avrupa’nın kültürel başkenti olduğu gerçeğini pekiştirecek. CowParade İstanbul, şimdiye kadar Türkiye’de gerçekleşmiş en popüler turistik ve kültür/sanat etkinliği olmakta iddialı. Binlerce ziyaretçiyi şehre çekmeyi ve şehir sakinlerini ‘kendi şehirlerinde turist olmaya’ davet etmeyi, böylece büyük kültürel ve ekonomik etkiler bırakmayı hedefliyor.

Bugüne kadar CowParade’i düzenleyen şehirler:

  • 1998 Zürih
  • 1999 Şikago
  • 2000 New York
  • 2001 Houston, Kansas
  • 2002 Las Vegas, Londra, Sidney
  • 2003 Atlanta, Auckland, Dublin, Tokyo
  • 2004 Cape Town, Johannesburg, Manchester, Prag, Stockholm, Buenos Aires, Harrisburg
  • 2005 Barselona, Bratislava, Bükreş, Cenevre, Floransa, Monako, Moskova, Sao Paolo, Varşova
  • 2006 Paris, Edinburgh, Atina, Lisbon, Budapeşte, Norveç, Boston, Denver, Curitiba
  • 2007 İstanbul
  • 2008 Pekin



İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

Yorum Yok!?!

Yorum Gönder