10 Ayın Ardından..

2

Saat: 13:05 | Yazar: Burak Doğan

Blog macerasına başladığımda, 2007'de Haziranın başıydı. O zamanlar Semazemce'nin Canım Grubumda yazdığı yazıları okuyor, bu blogda neymiş yahu şeklinde düşünceler fırlatıyordum etrafa.. Yaz başlangıcı, işlerin azalması, vakit bolluğuyla beraber, madem bütün gün bilgisayar başındayım, bütün gün haberleri portalları geziyorum, beğendiklerimi ve düşüncelerimi neden yazmayayım dedim.. Kendi kendime bu işe bir yenilik getirecektim ama, işin içine girdiğimde hiçde öyle yenilik falan olmadığını farkettim..:)

Bu işte öncüler vardı elbette her yerde olduğu gibi. Ama bu blogları teker teker toplayan bir yer yoktu ben başladığımda bu işe. Kısa bir süre sonra, Blograzzi kuruldu. Blograzzinin kurulmasıyla önümdeki örnekler çoğalmaya başlamıştı.. Her zaman ilk 20'de olan bloglar, ilk 100'de olan bloglar vs. Sonuçta örnek alınacak, her tarafından birşeyler kapılacak blog sayısı çoğalmıştı. Gerçi bir zaman sonra Blograzzi, yönetim eksikliğinden dolayı tepki görmeye başladı, çoğu kaliteli blog yazarı Blograzzi'den ayrıldı ama, hala Türkiyede ki bütün blogları toplayan en geniş blog arşivi.

Bunun ardından Technorati nedir, Türk Blog Yazarları, MyBlogLog nedir, Adsense nedir onları öğrenmeye başladım.. Bir şekilde ilerliyordum, yazdıkça hoşuma da gidiyordu bu iş. O sırada, temamın "klasikliği" kafama takılmıştı ve yeni bir tema yaratmaya çalışıyordum.. MaFiAMaX yani Erhan çıktı o anda karşıma ve şu anda severek kullandığım temayı bana düzenleyerek hediye etti.. Ben hayatımdan memnunum, hala yazılarımı özgürce yazabiliyorum, okuyanların yorumlarını topluyorum ve bir şekilde kendimi geliştiriyorum..

Geçen hafta itibariyle yazılarım azaldı çünkü yoğunluğum ileri derecede arttı. Ama ben elimden geldiği kadar yazmaya devam edeceğim. Blog yazmaya başladığım ilk günlerde çok büyük hevesle eklediğim "sayaç" 6 hanelere geldiği için temanın o bölgesine sığmamaya başladı.. Bende artık kaldırmanın zamanın geldiğine inandım.. İlk günler "100" kişilik artış inanılmazken, geçen hafta "4.000" sayfa gösterimi yapıp kendime inanamadım. Ve artık 6 haneye geçip, birde ortalama sayılarım artınca sayacı ordan kaldırmaya karar verdim.

Temanın 1-2 köşesinde değişiklik yaptım.. Ufak değişiklikler bunlar belki ama, daha sadeleşti ortalık, bazı şeyler kalktı kolonlardan.. Tema düzenleyebilsem, kafamdaki düşünceleri yapabilsem çok daha mükemmel şeyler çıkacak ortaya ama malesef imkansız.. Çünkü yapmayı bilmiyorum:) İş ve yüksek lisans yoğunluğum azalsın biraz, ona saramasamda bana yardımı dokunabilecek arkadaşlar tanıyorum, ellerimden tutacaklardır işallah..

Herkese iyi haftalar diliyorum.. İşallah sorunsuz, güzel, her dilediğinizin gerçekleştiği bir hafta olsun yahu..

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

2 Yorum

  1. MonteCito |

    nice 6 haneli rakamları da görürsünüz inş.

     
  2. Burak Doğan |

    Çok teşekkür ederim.. Rakamlar yükselmeye başladıkça, sorun olmadığı sürece aynı değerde yükselmeye devam ediyorlar zaten.. "1000" benim için 1 ayda mükemmel rakamken ilk başlarda, 4 katını, 6 katını gördüğüm günler oldu.. İşallah böyle devam eder..

    Teşekkür ederim gerçekten temenninize..:)

     

Yorum Gönder