Pirelli Takvimi 2008

0

Saat: 12:06 | Yazar: Burak Doğan


İşte Pirelli Takvimi'nin 2008'deki hali..

Hiçbir zaman yapmadığım bir şekilde, tanıtım dışında direk olaya yönelik bir link verdim sizlere.. Açıklamalarını, düzenlemelerini elbette anlatacağım ama, Pirelli Takvimi'nin çoğu kişi için neler ifade ettiğini bildiğimden böyle bir yola başvurdum. Sizlere ilk resminden de bir parça sunmak isterdim ama, sitenin girişinde, hiçbir şekilde kopyalamayacağınıza dair bir yazı onaylıyorsunuz, bizde emeğe saygı diyoruz.. Şimdi gelelim ayrıntılara..

Takvimin sitesinde, ilk önce sizi İngilizce mi İtalyanca mı ağırlanmak istediğinizi soruyor.. Sizde gerekli cevabı veriyorsunuz.. Ardından hiçbir şekilde resimleri kopyalamaya izin olmadığını vs belirten bir yazı çıkıyor, onaylayıp siteye giriyorsunuz ve..

1964 yılından bu yana çekilen bütün fotoğraflar siteye yüklü durumda.. Fotoğraftakilerin kim olduğu, çekenin kim olduğu, nerede çekildiği, sanat yönetmeninin kim olduğu, hepsi "tag"lenmiş durumda:) İşin ilginci ise, 1964 yılında çekilen fotoğraflar bile o kadar başarılı ki, gerçekten etkileyici ve kaliteli bir gelenek olduğunu hemen fark ediyorsunuz..

2008 çekimleri Shanghai - Çin'de yapılmış.. Fazlasıyla mistik ve etkileyici renk tonları.. Bazı yılları kurcaladım, ender vücudun tamamının gösterilmediği fotoğraflardan oluşmuş bu seneki kolleksiyon..

Siteyi kurcaladıktan sonra yorumlarınızı merak ediyorum. Çünkü yıllardır merak edilen, belirli sayıda basılan ve sadece belirli kişilere gönderilen bir takvim bu. Aramızdan hiç kimsenin eski yıllardaki fotoları daha önce gördüğünü sanmıyorum.. Zaten 1 adet tanıtım toplantısı yapıldıktan sonra sahiplerine teslim edilir ve sadece o kişilerde olurdu bu takvim. Sonunda Pirelli'ye bu "Prestij Geleneği"ni internet camiası ile paylaştığı için şahsım adına teşekkürlerimi sunarım:)

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

Yorum Yok!?!

Yorum Gönder