Vepa Alsancakta Kıyamet Koptu!

8

Saat: 15:13 | Yazar: Burak Doğan

Bana dün gelen haberler, İzmir, Alsancak'taki Vepa mağzasının 30 Mayıs'ta kapanacağı ve pazartesi (yani bugün) % 50 indirime gireceği şeklindeydi.. Ooo güzel haber ama yine kesin ayakkabıları falan sokmazlar indirime, o yüzden hiç gitmeyelim dedik arkadaşlarla. Sonra içeriden gelen haberler! mağazanın tamamının % 50 indirime gireceğini söyleyince binbir heves pazartesiyi beklemeye başladım.

Bu sabah, saat 11 gibi ancak işyerinden ayrılarak Alsancak'a gidebildim. Pazar günü yani dün, bütün cama "Büyük İndirim" ve "Kapatıyoruz" diye kocaman yazmışlar. Etkisinide merak etmek bize düşmemişti ama, gözlerimizle görmüş olduk.

İlk önce kapılar kilitli olduğu için içeriye giremedik! Cama elimi dayayıp meşhur Türk hareketi ile içeriye bakayım dedim ve de gördüğüme kendim inanamadım! Açılalı ortalama 8 sene olan ve her haftada 1 mutlaka gittiğim mağaza, o anda metre kare başına düşen insan sayısı açısından dünyanın en kalablık mağazasıydı belkide.. Daha 1 kere bile 3 kişiden fazla göremediğim kasanın önünde, ortalama 150-200 kişi vardı. Evet yanlış duymadınız 150-200 kişi.

Üzerine, raflarda ve askılarda birşey kalmadığı gibi, en pahalı basketbol ayakkabılarından 1-2 adet, biraz çorap ve 1 tane Barcelona Forması kalmıştı üst katta. Ben gittiğim sırada 11.25 gibi, alt kattaki mankenlerin üzerinden şortlar / formalar çıkartılıyor, onların bedenlerine bakılıyordu. Resmen yağmalıyordu insanlar Vepa'yı.

Aldığım başka haberlerde, Barçın'ın Konak'ta eski Tariş binasını alarak ( Yeni Konak Mağazasının karşısı) orayı tamamen Nike Town yapacağı ve şu anda kullandığı mağazayıda Adidas mağazası olarak kullanacağı. İzmir için Nike Town! biraz fazla olabilir çünkü hatırladığım kadarıyla orası 7 katlı olması lazım. Merak ettiğim, Nike, Alsancakta çok fazla iş yapamaz durumdayken, Barçın, Konak'ta satışlarını arttırabilecek mi acaba? Sporcular, sporla alakası olanlar oraya alışverişe, belki sadece keyfe mutlaka gidecektir ama (zaten Barçın'ın eski mağzasına giden gidiyordu), ayağını Alsancaktan bile kesen "alışveriş insanları" bir şekilde Konak'a gitmekte zorlanmayacaklar mı?

Barçın'ın en büyük rakibi zaten Vepa değildi ama, Yalı Mağzalarının Alsancak'ta yeri yoktu. Karşıyaka'da, Güzelyalı'da, Agora'da, Hatay'da mağazaları olan Yalı'nın bu iş hoşuna mı gidecek, yoksa Konak Pier, Ege Park Mavişehir, Konak ve Alsancak'ta mağazaları olan Barçın, Nike Town yaparak Nike satışlarını katlayacak mı zamanla göreceğiz.

Not: Konak Barçın, insanların çok fazla uğramadığı, özellikle Alsancak ve Güzelyalı semtindeki insanların spor malzemesi alışverişlerini karşılayan bir yer değildi. Özellikle Vepa Alsancak ve Güzelyalı / Agora Yalı Mağazaları bence bu ağırlığı daha çok çekiyordu. Barçın'ın Konakta sadece Nike'a özel bir mağaza açması, bence çok büyük fark doğurmayacağı gibi, Nike delilerinin daha çok ziyaretine neden olacak, ama günlük alışverişçilerin bir uğrak noktası olmayacaktır diye düşünüyorum. Malum, Konak'a arabayla girme şansı yok, önünden geçen bir toplu taşıma aygıtı yok, hatta taksi bile yok. Dolayısıyla orta / üst seviye insanların tercih yeri olmayacaktır.

Şu andaki Alsancak Barçın mağazası, hiçbir zaman sıcak bir mağaza olup, insanları kendisine çekmeyi başaramadı. Ya da en azından iyi bir Nike müşterisi olan ben bile bugüne kadar alışveriş yapmadım. Bu bile bir gösterge bence. Vepa'da ya da Yalı'da ne tanıdığım vardı, ne de onlarla bir bağım. Ayağım genelde onlara gidiyordu. Hatta Vepa açıldığından beri Barçın Konak'a ya bir kere gitmişimdir, ya da 2 kere.

Dolayısıyla şu anda Alsancakta bir "Nike" boşluğu oluştu. Zaten alışverişçiler Alsancak'tan kaçıp, yavaş yavaş alışveriş merkezlerine demir atmaya çoktan başlamıştı. Alsancak'ta da Mango / Zara / Tally Weijl üçlüsünden başka ciddi satış yapanda kalmadı. GAP'in açılması belki bir hareket getirebilir ama, artık alışveriş Bershka / Stradivarius / Pull and Bear üçlüsünde dönmeye başladı. Daha ucuz / daha kaliteli / daha tarz.

Şimdi bu Nike boşluğuna göre, İstanbul'a mağaza açan "Foot Locker" İzmir'e de bir mağaza açar mı? Böyle bir düşünceleri var mıdır? İzmir Nike mevzusunda yine bir üçlü rekabete yelken açar mı.. Zamanla göreceğiz sanırım. Tek üzüldüğüm nokta, Vepa'da yıllardan beri olan pozitif havanın (açıldığından bu yana asık suratıyla kasada oturan müdürü hariç) diğer mağazalarda yakalanamama olasılığının çok yüksek olması..

Vepa İndirimi İlk Gün Fotoğrafları..





İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

8 Yorum

  1. ysfglryz |

    ahaha resmen yağma yapmışlar haaa... yüzde 50 iyi indirimmiş...millet haklı :)

     
  2. Burak Doğan |

    Yani hiç bu kadar indirim olmadı bugüne kadar herhangi bir Nike mağzasında. Her üründe olması daha da başka bir ayrıntı. Vallaha sömürülmüş durumdaydı ama, 5 koli daha mal göndermişler duyduğuma göre:) Baktılar ciro fırladı, elde çakan malları gönderiyorlar herhalde izmire:)

     
  3. ysfglryz |

    :) vallahi barçından felan alacağına millet hazır yarı fiyatı bulunca atlamış hakketende.. fotoları görünce manisadan mağazaya koşasım geldi :)sen kapamadınmı hiç bişee?? baça formasıda iyidir yaa :) keşke kapsaydın onu..

     
  4. Burak Doğan |

    Malesef 7 sülaleden Real Madridliyim ya :) Barça forması şakayla bile giremez bizim evei sırf bu yüzden Ronaldinho'yu bile sevemedim:)

    Dün gece saat 8 gibi gittim, kapatmışlardı kapıları, içeriyi izledim camdan, zorladım falan almadılar ama bugün alıcam kaçarı yok:D

     
  5. AnılKaN |

    Bugün Konak Barçının öünden geçtim. Eski bir binayı onarıyorlardı. Eski binanın önünü bir sporcunun resmiyle kapatmışlar ve Nike yakında burada gibi bişeyler yazıyordu sanki. Dikkat etmedim. Aam eski barçının camındada ' 70% indirim ve 39 liradan başlayan fiyatlar ' diye bir afiş vardı. Ama içeriye girmek bile istemedi canım. Suratsız insanlar. Yolunacak kaz gibi bakıyolar insanlara.

     
  6. Burak Doğan |

    O bina eski Tariş binası ve Nike Town yaptıkları yer işte tam anlamıyla orası.. Vepa'nın indirimine karşılık bu şekilde bir hareket yapmışlardır. Ama Jordan XXIII'ü %70 indirimle vereceklerine hiçkimse inandıramaz beni.

    Suratsız insanlar ve yolunacak kaz muhabbetlerine ise sonuna kadar katılıyorum, bugüne kadar giripte güler yüzle ayrıldığımı hatırlamıyorum hiç. Bundan sonra zorunluy alışveriş yapabileceğimiz yer olması hiçde güzel değil..

     
  7. Kaya Ardıç |

    Vepa'daki indirimi bende gördüm ama zaten içeriye daha fazla insan almıyolardı. Yağmalandı ve kapandı resmen.
    Ayrıca Barçın'ın Konak'taki yeni mağazasını gördüm, önünde Arda'nın kocaman bir resmi vardı. Sanırım orası Nike Town olmayacak çünkü altındaki afişlerde Mavi, Lumberjack, Lacoste gibi markaların da satışı olacağı belirtilmiş. Bence Barçın Konak'taki insan trafiğine göre çok mantıklı iş yapmış ve umarım çok güzel biryer olur. Siz çok suratsız olduklarını söylemişsiniz ama benim hiç öyle bir geçmişim olmadı Barçın mağazalarında, zaten siz çoğunlukta olsaydınız, bugun Vepalar kapanacağına çoğalırdı..

     
  8. Burak Doğan |

    Bu aralar bu siz biz meselesi hiç hoşuma gitmemeye başladı yahu her yerde bu laflar.. Biz kimiz ki yani? Bu benim kişisel düşüncem, isteyen istediğini düşünebilir.

    Daha Barçın'ın önünden geçmedim ve ayağımın da son derece zor gideceği bir yer. İşallah düşündükleri gibi olur herşey. Ama çalışanların suratsızlığı, bütün herkesden duyduğum birşeydir, sadece kendi söylediklerim değil. Ve bu tutum devam ettiği sürece insanlar diğer mağazalara kaymaya devam edecektir..:)

     

Yorum Gönder