AKP, İzmir'de Laik Kaleleri Bölüyor

2

Saat: 14:00 | Yazar: Burak Doğan


Adalet ve Kalkınma Partisi, ülke sınırları içerisinde, yıkamadığı ender kaleleri (ki bu kentlerin başında İzmir geliyor) bu yerel seçimde ele geçirmeyi kafasına koymuş durumda. Artık bunu çok iyi görüyor ve irdeleyebiliyoruz. Bakanlar Kurulu'nda en son tartışılan önerge, bunu gerçekleştirebilmek için ellerinden gelen her kozu oynayacakları yönünde.. Bu doğrultuda, şehrimizde, Konak ve Karşıyaka gibi büyük ilçeleri, kendi oylarını arttıran bölgelerden ayırıp ortaya yeni ilçeler çıkarmak ve bu ilçeleride kendi hanesine yazdırmak istiyor. yani oyunu kurallarına göre oynamaktan vazgeçti, kuralları kendisi koyuyor!

İzmir, Cumhuriyet Mitingleri'nin en yoğun yaşandığı, sokakların kırmızıya boyanıp, milyonlarca kişinin "Türkiye Laiktir Laik Kalacak" naralarının en yüksek noktaya çıktığı yerdi tüm Türkiye'de. Hemde, "biz istersek 10 katını toplarız" diyenelere inat. Çünkü çok iyi biliyorlar ki, İzmirde toplamaya kalktıkları zaman değil 10 katını, yarısını toplayamazlar o meydanlarda.. Çünkü bu şekilde kendilerinin yıpranacağını, modern Türk halkının nasıl baltaladıklarını göstermiş olurlar!

İzmir'in merkezi Konak ilçesini, Konak ve Karabağlar olarak ikiye ayırma hikayesi, elbette Karabağlar'da daha çok oy alan AKP'nin oradan da bastırıp, İzmir'deki baskısını daha çok arttırma isteği ile başlıyor. Bunun gibi, Karşıyaka ve Bayraklı da aynı durumda. İlk önce Konak'tan ayrılıp Karabağlar ilçesine katılmak istenen mahalleleri ve oy yüzdelerini paylaşmak istiyorum;
Gördüğünüz gibi, oy potansiyelleri neredeyse %45. İstedikleri gibi ilçelerin sınırlarıyla oynuyorlar. Ve %47 oy bizim değil mi, 411 oyumuzda var, biz milletin vekilleriyiz, onun verdiği yetkiyi kullanıyoruz diyorlar. Çok mantıklı değil mi.. İzmir'de de aynı şeyi anlatsalar ya. Ama oyunu kurallarına göre oynamak hoşlarına gitmiyor. Buyrun Bayraklı Karşıyaka oy durumuna;
Buradada gördüğünüz gibi oy ortalaması gayet yüksek. Yani istedikleri sonuca buradada ulaşabilecekler! Amaç o zaten.. Bu ilçeler, bugüne kadar çok güzel yönetiliyordu da, bugün mü yönetilememeye başladı. Aslında haklılar. Bu kadar büyük ve merkezi yerler, AKP Belediyelerince yönetilmediği zaman, kötü yönetiliyor demektir. Aynen Ankara Büyükşehir Belediyesi gibi. 3 Milyar Dolar devlete borcu olan Ankara Büyükşehir Belediyesine rakip, ancak 1 kuruş borcu olmayan İzmir Büyükşehir Belediyesi olabilir. Tabii dolayısıyla borcu silinen Ankara çok daha fazla iş yapmış oluyor!

Artık uyanma zamanı değil mi? Daha iyi yönetilecek adı altında, kendilerine "belediye yaratmalarına" nasıl göz yumulabiliyor? Nasıl hiçkimse ses çıkartamıyor olanlara? Herkesin mi çıkarı var olanlardan? Daha düne kadar, Laiklik hakkında atıp tutanlar, bugün Laikliğin koruyucusu diye kendilerinden söz edebiliyorlarsa, bu işte bir terslik yok mu?

Peki sizce, İzmir'i de alabilecekler mi?

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

2 Yorum

  1. PaNDoRa |

    Gavur İzmir'liler akp' nin aklı çıkıyor İzmir'lilerden yaaa, çünkü genelinin dünya görüşünün ne yönde olduğunun farkındalar :) o lafıda utanmadan kullandılar yani biliyorlar İzmir' de ne kadar Cumhuriyet'e bağlı ne kadar dürüst ve yalaka olmayan gerçek halk olduğunu...

     
  2. Burak Doğan |

    Gavur İzmir'in kalabalığı ortada.. Direnci, Laik Cumhuriyete bağlılığıda ortada. Ve işallah hep böyle kalacak..

     

Yorum Gönder