Akaryakıt Zammı!

0

Saat: 17:16 | Yazar: Burak Doğan


Devlet, mükemmel bir hareketle, akaryakıtta uyguladığı ÖTV oranını %8 daha arttırdı.. Peki ben bunu nasıl farkettim? Askere gideceğim için arabamı satmış olmama rağmen:) Şöyle bakalım..

Ben yarım yamalak hatırlıyorum benzinin 95 oktanının 3.10 seviyelerinde gezdiğini.. Geçen gün de haberleri kurcalıyorum, benzinde indirim diye üs üste her gün haberler çıkıyor.. Sonra arkasında, EPDK'nın akaryakıt dağıtım şirketlerine "çok para kazanıyorsunuz, yeter bu kadar kazandığınız" dedikten sonra tavan uygulamasına geçiş yaptığını öğrenmiş oldum. Yani "Ey akaryakıt şirketleri, bu kadar kazandığınız yetti, artık biraz da halk nefeslensin" dediğini düşünüp şaşırmıştım. Bunu da Üçkuyular Shell'in yanından geçerken gördüm: Kurşunsuz 95 oktan benzin 2.85 TL'ye kadar düşmüştü.

Ama bunun arkasından elbette bir şeyler geleceğini hesaplamak lazımdı, boşu boşuna bir anda benzinin % 10 fiyatının düşürülmesinin memleketimizde bir anlamı olmak zorundaydı. Ve o anlam kendisini hemen gösteriverdi:

Devlet, Özerk EPDK'nın yaptığı tavan fiyat uygulamasını kendisine fırsat bilip, akaryakıta uyguladığı ÖTV'yi %8 arttırıverdi... Dolayısıyla 95 oktan kurşunsuz benzin bir anda 3.15 seviyelerine tekrar geliverdi. Yani kısaca özetleyebileceğimiz mevzuda, devlet akaryakıt dağıtım şirketlerinin karını aldı, kendi cebine koyuverdi..

Ocak - Haziran bütçe açığı da açıklandı bu arada elbette.. 23.2 Milyar lira.. Arada geçiştirilen, iç sayfa haberleri ile... Maliyenin muhtemel bu ÖTV artışından beklentisi 4 - 5 Milyar TL imiş.. Aman dedik bu kriz zamanında milletin cebine yarayacak bir şeyler yapıyorlar, topu topu 3 - 5 gün sürebildi..

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

Yorum Yok!?!

Yorum Gönder