Blackberry Bold Programları

15

Saat: 15:34 | Yazar: Burak Doğan

Digitürk! tarafından kapatıldıktan sonra tekrar açılan bloglarımızda fink atmayı özlemişiz resmen.. Herkes Digitürk tarafından kapatıldığını öğrendikten sonra, teker teker anlaşmalarını iptal etmeye başladı ve reklamını!! yapmaya başladı.. Kısa süre sonra Digitürk cirolarının düşüşündeki nedenleri aramaya başladığında sanırım karşısına çıkacak olan cevaptan pek hoşlanmayacaktır..

Gelelim konumuza.. Bloglarımız kapanmadan bir hafta kadar önce, doların patlamasına ramak kala bende Blackberry'lendim.. Iphone mu, HTC Diamond'mu yoksa Blackberry Bold mu derken, son kararı Blackberry Bold olarak verdim ve telefonu almaya Turkcell Bayisine gittim. Hikaye şimdi başlıyor..

Gittiğim tüm Turkcell Bayilerinde telefonun fiyatı aşağı yukarı aynıydı.. 900$ + KDV.. Buda ortalama daha kur patlamadan 1.250 YTL demekti.. Biraz etrafı dolaşmak istedim ve herhangi bir Avea mağazasına girdim.. Aldığım fiyat KDV dahil 1000 YTL idi.. Allah allah bu fark olması ilginç derken bir Avea mağazası daha, bir tane daha.. Fiyatlar aynı.. Ama burası İzmir, tabiiki çok ayrıntılı bir şekilde sorduğunuz sorulara cevap alamıyorsunuz. Mesela sim kilidi var mı veya BIS yani Blackberry Internet Service desteğini farklı bir operatörden alabilirmiyim dediğinizde "Abi sim kilit kesin yok, istediğin yerden istediğin servisi de alırsın" cevabını aldığınızda, bunun pek de yeterli olmadığını anlamanız zor olmuyor. Ama herşeyin çözümü var.

Sonuç olarak bir Avea mağazasından bu fiayata bir Blackberry Bold'u aldım. Ama kartınızı direk taktığınızda ya harika! bir fiyattan Turkcell WAP kullanacaksınız (ki ilk ay direk olarak telefon fiyatı kadar fatura ödeyebilirsiniz) ya da BIS'e abone olacaksınız. Turkcell müşteri hizmetlerini arayıp veya bir Turkcell Extra'ya gidip BIS üyesi olmak istediğinizde (i phone gibi 3gb sınırlı değil, gerçekten sınırsız) KDV ve ÖTV dahil 49 YTL'ye aylık abone olabiliyorsunuz. Ya da 12 aylık sözleşme yaparak KDV ve ÖTV dahil aylık 35 YTL'ye abone oluyorsunuz. Unutmadan, Blackberry'niz ile, Iphone internet paketlerini kullanamıyorsunuz..

BIS'e de abone oldunuz, sıradaki ayar eğer Avea satış noktasından aldıysanız, Turkcell Müşteri Hizmetlerini arayarak (+90 532 444 0 532) telefonun ayarlarının Turkcell'e ayarlı hale gelmesini sağlamak (ortam kitaplarının güncellenmesi) ve BIS'e abone olduğunuzu belirterek onunla ilgili ayarlarınızında gönderilmesini istemek. (2. bölüm elbette Turkcell Extra'dan yapıldığında gerekli olan bölüm. Yoksa telefonla kayıt olduğunuzda hemen açılıyor ayarlarınız)

Artık Blackberry'niz interneti ile beraber aktif bir şekilde çalışıyor ve maillerinizi güncel almak için, MSN kullanmak için, GPS'i kullanabilmek için hazırsınız. Evet normalde GPS internet olmadan çalışmalı ancak, BIS'e abone olmadan, ilginç bir şekilde GPS'de kullanılamıyor. Zaten BIS aboneliğinizi gerçekleştirdikten sonra, GPS internet üstünden haritaları güncelliyor ve sizde sürekli olarak her yerde GPS kullanabiliyorsunuz.

Maillerin nasıl kurulacağı hakkında bilgi istersenizde bilgi verebilirim, ama gerçekten kolay olduğu için şu aşamada teker teker açıklamıyorum ama eğer isterseniz onlarıda teker teker anlatabilirim.

Blackberry Bold'un özelliklerine buradan, Iphone'un özelliklerine buradan, HTC Touch Diamond'un özelliklerine de buradan doya doya bakabilirsiniz. Şimdi gelelim Blackberry Bold için kullanabileceğimiz programlara..

İlk önce, Blackberry'nin içinde gelen GPS programından çok daha güzel ve kullanışlı olan Google Maps'i, Blackberry'mizden girerek indiriyoruz.. Adres: http://m.google.com/maps

Twitter kullanan Blackberry kullanıcıları, twitlerini ücretsiz göndermek için Twitterberry adındaki programı http://www.orangatame.com/products/twitterberry/ adresini Blackberry tarayıcısına yazarak indirebilirler..

Şayet Blackberry'nizi Apple ile kullanıyorsanız, senkronize edebilmek için ihtiyacınız olan program bu adreste.. www.pocketmac.net

Facebook kullanıcalarının her türlü özelliği bulabileceği Facebook for Blackberry! bu adreste: www.blackberry.com/go/facebook

Daha çok program bulabilmek için, bu işin artık her türlü ayrıntısını bilen kişilerle aynı ortamda bulunmak işinize çok yarayacaktır. http://www.blackberryforums.com/ ve http://forums.crackberry.com/ forumları ile http://www.bbgeeks.com/ siteleri kesinlikle işinizi görecek cinsten..

En son birde tema sitesi.. Blackberry Bold, piyasaya yeni sürüldüğünden dolayı çok fazla teması daha yayınlanmamış. Şu anda benim kullandığım temayı bulduğum adres şurası.

Elimden gelen, bugüne kadar kullandığım ve kurcaladığım programlar temaların hepsini paylaştım.. Devam ettikçe ya yazıyı güncellerim ya da yepyeni bir yazıyla karşınıza çıkarım:) Her türlü sorunuza da açığım, elimden geldiği kadar yardımcı olabilirim.. Bu aralar baya Forum okuyorumda..

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

15 Yorum

  1. Adsız |

    merhaba; gercekten hic durmadan blackberry ile internete girip, istedigimiz browseri da kullanarak vs. istedigimiz kdr download vs yapabilirmiyiz bis ile? hic bir sınırlama yok degil mi?
    ayrıca bis olmadan yapılabilecekler neler? evde okulda iste her yerde wifi var artık bununla randıman ne kadar alınır?
    onun dısında storm cıkıyo yakında bold mu stormu mu beklemek dersin?
    ve excel word adobe acma degistirme ozelligi varmı? flashlı siteleri acıyo mu? biraz daha spesifik bilgiler verir misin sana zahmet olucak ama:)

     
  2. izmir web tasarım |

    ben bold kullanıyorum flashlı sitelerde problem var flash player yukle diyor ama bir türlü yükleyemedim :(

     
  3. Burak Doğan |

    Flashları desteklemiyor Bold Malesef..

     
  4. Burak Doğan |

    Ya ama ben bu ilk yoruma çook uzun bi cevap yazmıştım:( olmamış nedense, tekrar cevaplayayım birazdan..

     
  5. Adsız |

    vallahi alamadım cevap cevap gelene kadar da ztn storm almıs oldum): ama yine de cevabınızı beklerim

     
  6. Adsız |

    merhaba benim blackberry bold cihazım var
    bunun ıcın flash player programı ıstıyorum varmı
    boyle bır program varsa bana mail atarmısınız sevınırım trnogz@hotmaıl.com

     
  7. Burak Doğan |

    Merhabalar;

    Blackberry bold Flash'ı desteklemiyor malesef..

     
  8. guzin96 |

    http://www.teknocep.net/cep-telefonu-ekran-koruyuculari/cebinizdeki-flashlari-calistirma-programi.html

    linkinde boldlar için flash açmayı saglayacak program var

     
  9. Burak Doğan |

    Yine de Blackberry Bold'a uygun bir program değil kendisi..

     
  10. Adsız |

    bold ile uzaktaki bir işyerinin kamera görüntüsünün izlenme imkanı var mı

     
  11. Burak Doğan |

    Bu şekilde bir program gördüm , ama tabiiki ücretli.. Yıllık 30 dolardı sanırım..

     
  12. Adsız |

    bolda takla attıran var mı ?

     
  13. Burak Doğan |

    Daha neler neler var!

     
  14. ONUR KEMAL |

    blkberry bolddan video izlenmiyor mu

     
  15. Adsız |

    arkadaşlar bende bold furyasına kapılıp aldım bitane herşey süper de bu bold da hiçmi görüntülü görüşülemeyecek program çıkacak daha belli değil yazılım gelecek felan diyorlar ama bu konu hakkında bir bilgisi olan var mı?

     

Yorum Gönder