Limon Cafe ve Sünger Pizza!

4

Saat: 15:37 | Yazar: Burak Doğan

Limon’u muhtemelen duymuşsunuzdur… Gümüşlükte, “ en lezzetli gün batımı” sloganıyla geçen yazın popüler alternatif miskinleme mekanlarından… Evet bence en doğru tarif bu Limon için çünkü daha kapısından adımınızı attığınızda sakin,sessiz,düzenli ama miskin havayı seziyorsunuz… Herşey çok doğal, çoğu mobilya bile el yapımı… Hemen hemen hepsinde bir detay var, hepsine bir ruh kazandırılmış,bir kimlik; Limon!
Hava hala inanılmaz güzel… Püfür püfür esiyor ağaçların arasındaki bu küçük mekan…


Bu kadar yazılıp çizilen bir yer, bu denli beğeni toplamış madem, bakalım bir menüye neresindeymiş bu Limon’un sihiri,kerameti… Mekandaki her şeyde olduğu gibi menülerde de el emeği göz nuru olma durumu sözkonusu… Çok özellikli olmayan, aslında bilindik standart türk usulü yemeklerin Limon usülüne döndürülmüş şekli diyebiliriz. Sarma, Limonsal bir dokunuş almış… Mantı ve Köfte de öyle… Bu küçük menü gezintisi ardından gözüme çarpan Cevizli-Köy peynirli Erişte yutkundurdu beni… Evet onu istiyorum! Sparişimizi almak üzere Limon’un yerlisi,güler yüzlü bir bayan geldi,başladık sorularımıza… İçecek olarak Limonata istedik, malum Limon’un en çok yazılan içeceği idi… Ama ne yazık ki “ Üzgünüm,Limonatamız kalmadı” yanıtını aldık… Oysa ki benim yine limonum gelmişti :) Tamam o zaman 2 tane limonlu Miller alalım :) Yemek olarak iseeee, Cevizli Erişte alabilir miyim? Yine yutkunarak sorduğum sorunun cevabı hüsran “ Üzgünüm ama Eriştemiz de kalmadı” … Çok güzeelllll, Millerlarımızı saymazsak 2 de 0 ! Tamam o zaman, sarma? “Var” , ya mantı? “ o da var,hem de çok güzel,bizim mantımız farklıdır.” Pekiiiiii Şakşuka? “Hem de yeni yapıldı,sıcaktır.” Hmmm şahane!

Kısa bir bekleme ardından önce şakşuka boy gösteriyor… Yanında sıcak bazlama ve yoğurt ile… Oldukça lezzetli! Hele ki benim gibi bir patlıcan canavarı için biçilmiş kaftan :) Ardından saray sarma ile kızarmış mantı da geliveriyorlar kol kola… Mantı çok güzel, kıtır kıtır… Sarma pek tarzım değil, suyun içinde servis ediliyor, etli ve tombul… Üstelik tuzlukla tanışıklığı olmayan ben bile tuzsuz buldum , sevgilim tuza batırıp yese erik gibi gıkım çıkmayacaktı vallahi :)

Doyduk mu ? Doyduk! Başta da söylediğim gibi mekan süprizlerle dolu, boyanmış minik sandıklar,lambalar, ilginç aynalar, ağaçlardan sallanan boncuklar,birbirinden farklı sandalyeler… Benim gibi obje fotoğrafı çekmeye bayılan biri için tam bir oyuncak kutusu aslında… Bir dolu fotoğraf çektim tabii ki, ama en muzur ikili bunlar…


Biri Limon’un girişindeki eskici, adı Makara Kukara… Bu “makara kukara” dediğimde “makara tukara” diye her defasında yılmadan düzelten Mervush’a gelsin! :) Diğeri ise hem kendim hem de Önil’im için çektiğim bu doğal kaktüs kafa Mickey Mouse :) Çok beğendim! Söküp arabaya koymak istedim… Ciddiyim.. Ama ben bunu söylediğimde sevgilimin bakışları da en az benim kadar ciddiydi… Mickey the kaktüs kafa ile vedalaştık, akşam yemeğine kadar vakit geçirmek için Türkbükü’ne doğru yola çıktık…

Türkbükü sessiz… Oteller dışında mekanlar yeni yeni açılmaya başlamış… Geçen yaz ardından değişen ve yeni açılan bir iki yer var… O küçücük yerin popüleritesine,çekim gücüne kapılıp gelen yeni işletmeler… Ellerinde olsa belki denizi doldurup ikinci bir sahil şeridi yapacaklar Türkbüküne… İnanılır gibi değil… Bir baştan diğer başa sakin bir yürüyüş… Minik bir dondurma molası…

Akşam yemeği istikameti belli ! Sünger Pizza! Şanslıysak terasta güzel bir masa buluruz” diyoruz. Doğru teras’a,her zaman ki gibi kalabalık… Veeee işte o masa boş! Hem de terasın caddeye bakan kısmında… Mükemmel bir hava… Mükemmel bir Bodrum-Kale-Deniz-Marina manzarası… Ve bizim için bir Bodrum klasiği Sünger…


Aslında menüye bile gerek yok… Daha yoldan belli ne yiyeceğim; Beyaz Pizza… Peynir delisi bir insan için biçilmiş kaftan! Jambon da severim zaten… O yüzden bu peynir koması,adı gibi bembeyaz kaplı çıtır pizza tam benlik… ( Uğur’cum,birlikte yine yeni yeniden yeriz umarım arkadaşım ) Sıra sevgilimde, küçük bir göz atma evresi ardından,önceki denenmişlerinden vazgeçip bir “Klasik Sünger Pizza” istiyor… Pizzalarımız gelene dek manzara ve hafif hafif dokunan havanın tadına varıyor,kadehlerimizi “Bodrum bölümü bitmekte olan bu güzel tatilimize” kaldırıyoruz…

İşte bizim çıtırdaklar da geldi… Biradan bir yudum daha, tamam şimdi hazırım sıcak,çıtır bir beyaz peynir lokmasına… Ama o da ne? Peynirlerimi çalmışlar!!! Resmen geçen seferkilerin yarısı kadar peynir var içinde… Ve işin kötüsü, beyaz pizzanın tüm numarası beyazında, yani peynirinde! Sevdiğim lezzetlerin, bazı mekanları benim için anlamlı kılan özel yiyeceklerin günden güne değişmesi en gıcık olduğum şey! Beğendiğin bir lezzeti beğendiğin bir mekanda sabitleyememek sinir bozucu! Neyse diyor, minik dilimler halinde “beyazsız beyaz pizza”mı yuvarlıyorum… Sevgilime bakıyorum, o da çok hoşnut değil sanki halinden, onun da her parçada bi önceki lezzeti arama durumu iştahını keyifsizleştirmiş… Bu sefer var bir şey! Üstelik yaz ortası bir gün de değil, yoğunluktan mı acaba diye soralım, kendimizi avutalım… Yapacak bir şey yok! Bu defalık ta böyle olsun…


Hava güzel… Tam bir bahar akşamı… Sünger macerası ardından otel öncesi ufak bir marina turu…

Yarın sabah Kuum’un güzel kahvaltısıyla güne başlamaca… Ardından diğer sürpriz mecrasına doğru yola koyuluş… Sevgilim ince yol hesapları yapıyor, elinde bir minik harita,bana göstermeden,belli etmeden… Alınabilen tek bilgi; “ Yaklaşık 3 saatlik bir yolumuz olacak sevgilim.” Heyecan dorukta! Kuum Hotel sürprizi ile tavan yapan beklenti-beğeni ilişkisi bakalım ne yöne harekette bulunacak…

Arkası yarın kuşağında paylaşmak üzere, esen kalın, şen kalın! :)

İçeriği beğendiniz mi? Günlerden Bugün'ü Rss olarak ya da E-Mail alarak takip edin! E-mail ile kayıt en üstte!

4 Yorum

  1. Burak Doğan |

    Yahu sen bu korsanlıktan çok hoşlandın! Neden hala benim şifremi kırıyosun! Hıh*

     
  2. Hande Urkmeyen |

    :D Daha heyecanlı oluyor da ondan :)

     
  3. Mümin |

    Sanki tatili ben yapıyormuşum gibi merakla takip ediyorum. Ama yediğiniz bir lokmayı da "Bu Mümin için" diyerek yiyin :/

     
  4. Burak Doğan |

    Vallaha tatili bitirdik bunlar geri dönüşler Mümin'cim..

     

Yorum Gönder